STARRT Analysefase




·         Situatie: In de analysefase zijn we bezig geweest met het verder onderzoeken van het gemaakte Proof of Concept en om de integratie van het ballenkanon en de hovercraft te analyseren. Het was dus de bedoeling dat alles zo werd uitgezocht dat het ballenkanon op de hovercraft past en dat we aantonen dat dit mogelijk is en welke problemen er nog verholpen moeten worden.

·         Taak: In deze fase hadden we de taken heel geleidelijk verdeeld. We hebben een rooster gemaakt van wat iedereen wou leren in blok vier. Mijn leerdoelen waren: arduino, elektro, wiskunde, administratie, inkoper en ballenkanon.

·         Activiteit: 
Overleg
Functieboom
FMEA
DFA
Samenwerking
Benodigde waardes
Definitieve pakket van eisen en wensen
Definitieve probleemstelling
Morfologische kaart
Systeemintegratie

·          Resultaat: 
De resultaten waren dat we aan de hand van het DFA, FMEA, Benodigde waardes en de procesboom konden aantonen dat de integratie van het ballenkanon en de hovercraft haalbaar is. De andere activiteiten die we hebben gedaan kunnen ons of helpen in het verdere verloop in het proces of hebben ons al eerder geholpen in ons proces.

·          Reflectie: Ik heb geleerd dat een grote groep gemakkelijk kan zijn omdat je de taken kan verdelen maar dat het verdelen van deze taken soms moeilijk is. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik toch wel echt een taakverdeling mis waar in staat wie, wat en voor wanneer. Er was een taakverdeling aanwezig deze was duidelijk maar niet heel specifiek. Dit zou ik willen veranderen door in excel een taakverdeling te maken waarin staat wie wat gaat doen, desnoods samen met die en dat er daarna staat voor wanneer dit af moet zijn.
  • Specifiek; De doelstelling is eenduidig omdat ik beschrijf dat ik een taakverdeling mis en dat ik dit ga oplossen doormiddel van een taakverdeling in excel die ook aangeeft wanneer bepaalde acties af moeten zijn.
  • Meetbaar; De doelstelling is meetbaar door te kijken of in onze taakverdeling ook staat beschreven wanneer de acties af moeten zijn. Door dit zelf geregeld te controleren hoef je jezelf niet klem te werken op school omdat je thuis nog verder kan aan je werk en gewoon kan zien wat je moet doen.
  • Aanvaardbaar; De doelstelling is aanvaardbaar omdat ik in deze doelstelling beschrijf dat ik mezelf kan verbeteren door mijn taakverdeling uit te breiden. Als ik dit doe zal mijn werkdruk afnemen.
  • Realistisch; Het doel is goed haalbaar als er genoeg aan gedacht wordt. Om simpelweg een einddatum te plannen voor wanneer iets af moet zijn kan dit werkdruk voorkomen en voorkomen dat iemand per ongelijk teveel werk krijgt.
  • Tijdgebonden; Het doel kan bereikt worden in de volgende fase van blok 3.
·         Toepassing: 
Ik wil mezelf meer trainen in het plannen en verdelen van taken. Ik weet van mezelf dat ik dit moeilijk vind maar omdat ik het steeds meer doe gaat het steeds beter en ik krijg genoeg hulp van mijn groepsgenoten wat prettig is omdat ik zo meer kennis op doe dan wanneer ik het in me eentje zou doen
·         Hyperlinks:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten